Blog Image

CRM Nedir?

İş dünyasının en önemli yönlerinden biri, müşteri ilişkileridir. Bir işletme müşterileri ile olan ilişkilerini ne kadar iyi yönetebilirse o kadar başarılı olur. Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), sadece teknolojinin uygulanması değil, müşterilerle daha güçlü ilişkiler geliştirmek için ihtiyaçları ve davranışları hakkında daha fazla bilgi edinme stratejisidir. Bu nedenle, müşterilerle etkin ve verimli bir şekilde ilgilenmeye yardımcı olmak teknik bir çözümden çok, bir iş felsefesidir.

 

Müşterilerle çalışmak zorlu bir görevdir. Temasları takip etmek, sorunları doğru teşhis etmek, memnuniyeti sağlamak ve olumlu etkileşimler, müşteri ilişkileri ekibinizin omuzlarında dünyanın yükü gibi hissedilebilir. Doğru ve etkili bir CRM, iş ve satış süreçleri için bu iş yükünün çoğunu taşır ve yönetir.

 

CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi); işletmelerin mevcut müşterilerini elde tutmak, yeni müşteriler elde etmek ve sürdürülebilirliği sağlamak için kullandıkları bir strateji, teknik veya teknolojiyi ifade eder. Satış ve pazarlama temsilcileri, bunları kullanarak müşteri yaşam döngüsünü yönetebilir ve geliştirebilir. Amaç; müşteri hizmetlerini geliştirerek, satış hacmini arttırmaktır.

 

Başarılı CRM; teknolojinin kullanımına dayanır. Ticari dünyada, mevcut müşterileri elde tutmanın ve işi büyütmenin önemi her şeyden önemlidir. Yeni müşteriler bulmayla ilgili maliyetler, mevcut her müşterinin önemli olduğu anlamına gelir.

 

CRM; satış, pazarlama, müşteri destek faaliyetlerinizi bir araya getirmek için tek bir havuz görevi gören ve sürecinizi, politikanızı ve insanlarınızı tek bir platformda düzene sokan bir araçtır. Özünde CRM; bir işletmenin müşterilerinin değerini tanımasına ve gelişmiş müşteri ilişkilerinden faydalanmasına yardımcı olur. Müşterilerinizi ne kadar iyi anlarsanız, onların ihtiyaçlarına o kadar duyarlı olabilirsiniz.

 

CRM Programı Nedir?

CRM sistemi; pazarlamadan müşteri hizmetlerine kadar farklı departmanları birbirine bağlayan ve bunların notlarını, etkinliklerini ve ölçümlerini tek bir birleşik sistemde organize eden bir platformdur. Sistemde, her kullanıcının ihtiyaç duyduğu gerçek zamanlı müşteri verilerine kolay ve doğrudan erişimi vardır.

 

CRM yazılımı; şirketinizin, müşterilerinize benzersiz ve kusursuz bir deneyim sunmasına ve tüm müşteri etkileşimlerinin eksiksiz bir resmini çekerek, satışlarınızı takip ve organize ederek, daha iyi ilişkiler kurmanıza yardımcı olmak için tasarlanmış bir araçtır. CRM programı, şunları yapmanıza olanak tanır:

  • Potansiyel müşterilerinizi onlara özel mesajlarla memnun ederken geniş ölçekte kişiselleşebilirsiniz.
  • Satış hacminizi arttırmak için verileri gözlemleyebilir ve buna uygun aksiyonlarda bulunabilirsiniz.
  • Ekipler arasında işbirliğini kolaylaştırabilirsiniz.
  • Zamanı doğru kullanarak, diğer fırsatlara öncelik verebilirsiniz.

 

En İyi CRM Programı

İşletmelerin, potansiyel ve mevcut müşterileri büyük bir ustalıkla yönetmesi gerekir. Bir CRM programı, hem küçük hem de büyük işletmelerin gelişmesi için inanılmaz fırsatlar sunar. En iyi CRM özelliklerine sahip bir program kullanmak bu stratejinin önemli bir parçasıdır. Etkili bir CRM programının sahip olması gereken bazı temel özellikler vardır. Bunlar:

  • Müşteri ile ilk temastan, faturalama sürecine kadar tek bir yazılım üzerinden takip edilip, yönetilebilen; kullanım kolaylığı sunmalıdır.
  • Yapılan tüm işlemler, web tabanlı kontrol edilebilir olmalıdır.
  • İyi bir destek sağlamalıdır.
  • Kolay anlaşılır, temiz bir arayüze sahip olmalıdır. Ekibinizin, kullanılan yeni teknolojiyi benimsemesi çok önemlidir. Bu nedenle program, kullanılabilir olmalıdır.
  • Ölçeklenebilir olmalıdır. İşletmenizin yıldan yıla büyüme hedefi varsa; CRM programınız, bu özel süreçleri destekleyerek, işiniz ve ekibinizle büyüyebilmelidir.
  • Veri güvenliği konusunda yüksek seviyeli bir koruma sunmalıdır. Müşteri verilerinizin güvenliğinin ihlal edilmesi konusunda endişelenmenize gerek kalmadan iş yapmaya devam etmenize olanak tanımalıdır.

 

Online CRM Programı

Online CRM programı; işletme ile müşterileri arasında var olan bir ilişkiyi yönetmekten sorumludur. Bir işletmenin müşteri verileri, müşteri etkileşimi, müşteri adaylarını izleme, pazarlama, müşteri desteği ve çok daha fazlasını içeren bir dizi iş sürecini yönetmesine yardımcı olur. Online bir CRM programında şu avantajlara sahip olursunuz:

  • Müşterileriniz nerede olursa olsun bağlantı kurabilirsiniz.
  • Müşterilerinize her kanaldan (telefon, e-posta, canlı sohbet, sosyal medya) ulaşabilirsiniz. Ayrıca ekip üyelerine tek bir ara yüz üzerinden birbirleriyle iletişim kurma yeteneği de sağlar.
  • Yeni müşterilerin manuel veri girişi veya yeni çalışanlara hoş geldiniz e-postaları gönderme gibi hem dâhili hem de harici sıradan işlemleri otomatikleştirme araçlarıyla, işletmelere güç sağlar.
  • Yalnızca satış temsilcileri için yararlı olan müşteri bilgilerini değil, aynı zamanda pazarlama ve servis ekipleri için son derece önemli olan verileri de depolar.
  • Müşteri bilgilerinin derin bir analizi olmadan bir işletmenin karlılığını artırmak imkânsızdır. Bir CRM sistemi, şirketin istatistiksel bilgileri elde etmesine ve stratejik iş kararları almak için gerekli olan karmaşık veri analizi yapmasına olanak tanır.
  • Maliyetleri azaltır, hizmet kalitesini iyileştirir.
  • Müşteri sadakati ve sayısının artmasını sağlar.

 

Satış, pazarlama ve müşteri ilişkilerini yönetmekte zorlanıyorsanız, belki de sofistike, her şey dahil bir CRM yazılımına geçmenizin zamanı gelmiştir. Softrix, tüm ölçekteki işletmelerin operasyon ve hizmet verimliliğini arttırmak için en hızlı CRM platformudur. Softrix CRM, kullanıcılarına ilk temas noktasından müşteri hizmetlerine kadar eksiksiz bir müşteri yolculuğunu yönetmeleri için kullanıma hazır araçlar sunar. Ek olarak tüm bunları web tabanlı olarak takip edebileceği bir platform yaratır. Satışlarınızı, projelerinizi, ekibinizi, müşterilerinizi ve pazarlamanızı tek bir platformda yönetmenin en iyi yoludur.

 

Siz de, kalite ve güvencesi ile sunulan Softrix CRM yazılımı hakkında daha detaylı bilgi almak için alanında uzman, tam donanımlı ekibimizle iletişime geçebilir, yazılımımız ile müşteri ilişkilerinizi sorunsuz ve sonsuz hale getirebilirsiniz.