CRM Müşteri İlişkileri Yönetimi

 

Kuruluşların gelecekteki vizyonlarını en iyi şekilde sürdürebilmeleri için CRM müşteri ilişkileri yönetimi çözümlerini kullanarak dijital anlayış çerçevesinde temelinizi oluşturmalısınız. Tabi öncelikle bu dijital temel kavramının ne olduğu ve tam olarak neyi ifade ettiğinin net olarak bilinmesi şarttır. İngilizce karşılığı “Customer Relationship Management” olan müşteri ilişkileri yönetimi mevcut müşterilerinizle sürdürmüş olduğunuz ve gelecekteki olası müşteri potansiyeline ulaşmanızı sağlıyor. Bu yöntemin tercih edilmesindeki öncelikli etken, tartışmasız şekilde müşteriyi anlayabilmek ve modern koşullarda sürdürülebilir bir diyalog sürecinin canlı tutulmasıdır. Günümüzün çağdaş ticari anlayışında, sunulan hizmet veya ürünün kalitesi kadar satış sonrası firmanın müşteri beklentilerini hangi düzeyde karşılaştığı da önemli bir parametredir.

CRM Programı ile Neler Yapılır ?

Tekliflendirme aşamasından, tahsilât sürecine kadar gerçekleşen tüm iş akışını kayıt altına alıp, günlük, haftalık veya aylık raporları analiz edin. CRM Müşteri İlişkileri Yönetimi tüm bu süreçleri raporlayabileceğiniz gelişmiş yazılım çözümleri sunuyor. Üstelik bu süreçlerin tamamına dilediğiniz yerden erişim imkanının bulunması ofis veya şirket gibi sabit bir yerde bulunma zorunluluğunu ortadan kaldırıyor.

 

Hangi alanda faaliyet gösterirse göstersin satış ve pazarlama departmanı bulunan her işletme için idealdir. İşletmenizde satış öncesi ve sonrasında tüm aktiviteleri takip ederek, raporlayabilmek için crm programı şirketler için en ideal yazılımdır. Bu yazıyı okuyorsanız program sizin için de ideal çözümler sunuyor demektir.

 

Personeliniz ile müşteri arasında gerçekleşen Telefon, Toplantı, Teklif ve tüm aktivite süreçlerini kaydedebilir ve rapora dönüştürür. Personelinizin günlük, haftalık, aylık veya yıllık aktivitelerini takip edebilirsiniz. Oluşturulacak bu aktivitelerde müşteri veya diğer çalışanlar irtibatlandırılır ve projeden haberdar olması gereken kişilere bildirimler yollanabilir. Personelleriniz bu yönde aktivite oluşturabilir ve başlangıç-bitiş süreleri ile sınırlandırılmış süreler için işler atayabilirsiniz. Müşteri İlişkileri Yönetimi “Customer Relationship Management” kelimesinin İngilizce kısaltması CRM olarak ifade edilir. CRM işletmenizin müşterileri ile kurduğu ilişkileri dijital ortamda kayıt altına alır, işlenmesini ve raporlanması sağlar. Bu anlamda tüm gereksinimlerin karşılanması bakımından oldukça etkin bir yazılımdır.

 

İşletmelerde kayıt altına alınmayan konuşmalar, sözleşmeler, toplantılar veya harici kaynaklardan iletilen teklifler bir süre sonra geçerliliğini kaybeder. CRM programı ile tüm aktiviteleriniz kayıt altına alınır ve belirlediğiniz aralıklarda size projeniz hakkında bildirimler yollanır. Günlük işleyişler kayıt altına alınarak personellerinizin performans raporunu görmek mümkündür. Programı kullanarak verimsiz personelin tespitini hızlı ve kolay şekilde yapabilirsiniz.

CRM Müşteri İlişileri Programı

Sınırsız bir müşteri kitlesiyle aynı anda iletişim kurulması gerektiğinde müşterilerle firma yetkilileri arasında bir köprünün varlığına her zaman ihtiyaç duyulur. CRM programı sistematiği de tam olarak bunu sağlıyor ve müşteri ilişkileri çerçevesinde sürdürdüğünüz iletişim sürecinde yapılacak tüm hamleleri bir disiplin altında topluyor. Ayrıca firmanın müşterileri ile olan ilişkilerinde mevcut müşterilerin sadece isim, adres ve telefonlarının kayıt altında tutulması bu iletişimin sağlıklı şekilde işlemesi için asla yeterli değildir.

 

Dönemsel olarak firmanın getirmiş olduğu yenilikler veya kampanyalar hakkında otomatik Mail ve SMS gönderimi yapılabilir. Bu mesajlar CRM müşteri İlişkileri yönetimi üzerinden çok daha seri bir şekilde müşterilere aktarılabilir. Dolayısıyla bir tek tuşla yüzlerce, hatta binlerce mevcut müşteriyi aynı anda bilgilendirmek mümkündür.

CRM Entegrasyonu

Kurumsal yapısı bulunan her firma anlık raporlama ve takip süreçlerini yakından izlemek ister. Bunun yanı sıra aynı zamanda CRM Entegrasyonu etkin bir stok yönetimi de sağlar. Sipariş sürecini inanılmaz ölçüde hızlandıran programın bir başka önemli getirisi ise ekibiniz mobil cihazlar aracılığı ile sisteme giriş yapabiliyor olmasıdır. Bu algoritma sayesinde hızlı bir sipariş süreci ekipleriniz henüz daha sahadayken başlamış oluyor.

CRM Teklif Programı

Bilindiği üzere bir kuruluşun müşterilerine ulaştıracağı teklifler her zaman kritik öneme sahip olmuştur. Çünkü her yeni teklif tüm açılardan cezbedici olmak durumundadır. Online CRM yazılımında teklif programı kullanılarak teklif hazırlanması ve dijital veriye dönüştürülerek müşterilere ulaştırılması firmanın stratejik anlamda zaman yönetimine önemli tasarruf sağlıyor. Bunun nedeni her bir müşteriye ayrı zaman harcayıp yeni ürün veya hizmetin aktarılmasının rasyonel olmamasıdır. Bütün bu özellikler bir arada değerlendirildiğinde CRM müşteri ilişkileri yönetimi günümüz koşullarında firmanın karlılık oranını yükseltmesi bakımından sınırsız avantajlar sağlıyor denilebilir. Bu ileri teknoloji ürünü programı satın almak veya kapsamlı bilgi edinmek isterseniz iletişim seçeneklerimiz üzerinden firmamıza ulaşmanız yeterli olacaktır.