Blog Image

CRM

CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) bir şirketin müşteriyle etkileşimlerini kaydeden ve bunun sonucunda ortaya çıkan verilerin ticari ilişkileri güçlendirmesi ve kârı artırması için kullanıldığı teknoloji, strateji ve uygulamaların bütününe verilen isimdir. Bu bağlamda Softrix, bir şirketin baştan sona müşterileriyle ilişkilerini ilk temastan en son olarak faturalama sürecine kadar tek bir yazılım üstünden yöneterek tüm bu işlemleri web tabanlı olarak kontrol edebildiği bir yazılım platformu sunar.

CRM Programı

CRM terimi son zamanlarda sıklıkla müşteri ilişkilerini yöneten bir yazılımı tanımlamak amacıyla kullanılır. CRM çözümleri, şirketlere müşterilerin tüm etkileşimlerini tek kaynakta kaydedilebildiği ve satış sürecini takip ettiği web tabanlı bir yazılım platformu sunar. CRM web tabanlı yazılım programları daha sistemli bir iç iletişim, müşteriye daha iyi hizmet, yönetimi daha kolay olan bir satış organizasyonu ve daha fazla satış imkânı sağlar. Bir CRM çözümü, müşteri adaylarıyla kurulan ilk temastan itibaren satış sonunda gerçekleşecek hizmetlere kadar bütün satış aşamalarının takibinin kolaylıkla yapılabilmesi için çok sayıda özellik içerir. Şirketin yöneticileri, CRM uygulamalarını satış organizasyonunu yönetebilmek, satışlarda elde edilen performansı ölçmek ve süreçlerin geliştirilmesi için kullanır. Şirketin satış ekibi, CRM sisteminden teklifler hazırlamak, siparişlerin takibi, geçmişte yapılan satışları incelemek ve tüm bilgilerin kayıt altına alınması ve arzu edilen zamanda bu bilgilere kısa zamanda erişebilmek amacıyla faydalanır.

 

Şirketin tüm çalışanları, çok sayıda e-posta, excel dosyası ve elle yazılan notun yerine tüm müşteri verilerini CRM’de sistemli bir şekilde kaydederek gereken bilgilere ihtiyaç duyduğu anda erişebilir. CRM, belirli bir sistem içinde şirketin tüm personelinin kaydedilen verilere ihtiyaç duyduğu zaman ulaşabilmesini sağlar. CRM kullanıcısı bir müşteri, ofisi arayınca telefona cevap veren şirket personeli müşteriyi tanımasa bile hızlıca tüm kayıtlara erişebilir ve hizmet sunmaya devam edebilir. Bunun yanı sıra müşterinin yeni talepleri ekipteki diğer personelin görebileceği şekilde CRM sistemine kaydedilir. Tüm ekip personelinin müşterilerle kurulan iletişimi, satılan ürünleri, satış zamanını ve daha fazlasını görebilmesi sayesinde şirket içinde iş birliği ve verim artar.

 

Müşteri İlişkileri Yönetimi

Müşteri ilişkileri yönetimi bir firmanın tüm ilişkilerini ve müşterileriyle ve müşteri adaylarıyla etkileşimini yönetebilmesi amacıyla kullanılan bir yaklaşımdır. Burada amaç oldukça basittir. Bu şekilde iş ilişkileri geliştirilir. Sistemli bir düzen kurulduğunda firmanın müşterileriyle ilişkileri sürekli kalır ve süreçler düzene koyularak kârlılık artar. Günümüzde uzmanlar CRM hakkında konuşurken bir CRM yazılımından, bir sistemden, iletişim yönetiminden, satış yönetiminden ve üretkenlik ve daha fazlası için yardımcı olacak bir araçtan söz eder. Kaliteli bir CRM sistemi satışlar, müşteri hizmeti, iş geliştirilmesi, iş alımları, pazarlama ve başarıların yönlendirilebildiği ilişkileri yönetebilmenin daha iyi bir yöntemini sunar. CRM araçları, müşteri iletişim bilgilerini saklar, mümkün olan satış imkânlarını belirler, verilen hizmetleri kaydeder ve pazarlama kampanyalarını merkezi bir noktadan yönetir. Ayrıca şirkette herkesin elinin altında olan bu araç, tüm müşterilerle etkileşimler ile ilgili ayrıntıları sağlar. Böylelikle görünebilirlik ve verilerin erişimi kolaylaşır.

 

İyi bir sistem kurulursa şirkette herkes, müşterilerin nasıl temas kurduğunu, neler satın aldığını, satış zamanını, ödenen ücreti ve çok daha fazla ayrıntıyı görebilir. Sonuçta CRM, farklı ölçeklerde şirketlerin büyümesine destekte bulunur ve bir yönetim yaklaşımıdır.

 

Müşteri İlişkileri Yönetimi Nedir?

Global şirketlerin, orta ölçekli şirketlerin ve küçük ölçekli şirketlerin gündeminde müşteri ilişkileri yönetimi konusu artık daha yoğun bir şekilde yer almaya başlamıştır. Müşteri ilişkilerinin ne olduğu sorusuna, şirketin müşterilerini tanınması, müşterilerin ihtiyaçları doğrultusunda uygun ürünlerin ve hizmetin geliştirilmesi cevabı verilebilir. Başka bir deyişle CRM olarak bilinen bu yazılım bir yazılımdan öte işletmenin, personelin, müşterilerin ve rakiplerin dahil olduğu tüm iş süreçlerinin yönetilebildiği bir platformdur.

 

Teknolojik ilerlemeler sayesinde günümüzde bilgiye erişim ve analiz süreci oldukça kolay bir hal almıştır. Çok büyük bir kitleye günümüzde pazarlama yapabilmek ve müşterilerin beklentilerine göre ürünleri özelleştirebilmek mümkün hale gelmiştir. Tabi bu noktada önemli olan konu, analiz için ciddi düzeyde veriye ihtiyaç olduğudur. Son zamanlarda big data kavramının ve büyük şirketlerin veri toplama sürecine önem vermesinin altında bu yatar. Yeterli veri toplandığında ve analiz yapıldığında şirketin stratejik anlamda yol haritası ortaya çıkar.

 

Softrix, müşterilerle ilk temastan itibaren faturalama sürecine kadar tüm aşamaların yönetildiği ve takip edildiği web tabanlı kontrol edilebilen bir yazılımı size sunar. Şirketinizin verilerinin analizi ve kontrolüyle ilgili tüm süreçleri yönetebileceğiniz web tabanlı platform sayesinde siz de verimliliğinizi ve kârlılığınızı artırmak için CRM sistemini satın alabilirsiniz.