Blog Image

Müşteri İlişkileri Yönetimi Nedir

Günümüzde işletmeler artık modern bir bakış açısı ile pazarlama stratejilerine yön veriyorlar. Bu stratejilerden biri de müşteri ilişkileri ile ilgilidir. İsterseniz öncelikle müşteri ilişkileri yönetimi nedir kısaca bir gözden geçirelim. Sonra konumuza kaldığımız yerden devam edelim. Bilindiği üzere artık çağdaş pazarlama yöntemleri arasında yeni müşteriler elde edilmesi kadar mevcut müşterilerin firma ürün ya da hizmetine bağlı kalması öncelikli hedeftir. Elbette milyonlarca potansiyel müşterinin söz konusu olduğu yüksek kapasiteli bir çalışmanın geleneksel yöntemlerle gerçekleşmesi mümkün değildir. Sözgelimi mevcut milyonlarca müşterinin bir yenilik hakkında bilgilendirilmesi için firma personelinin teker teker yenilik hakkında müşterilerle görüşme yapması imkânsızdır. İşte burada Crm Programları gibi ileri teknoloji ürünü yazılımlar giriyor ve firmanın bu imkansızı başarmasını sağlıyor.

 

Crm Sistemi İle Aynı Anda Milyonlarca Müşteriye Ulaşabilirsiniz

İngilizce karşılığı “customer relationship management” kelimelerin kısaltılmasından oluşmuş Crm Sistemi aslında bir program bütününü ifade ediyor. Bunun nedeni sistemin ihtiyaç duyulan farklı modüller ile desteklenebilmesi ve entegre bir şekilde çalışabilmesidir. Bir bakıma çatı program olarak betimlenebilecek bir sistem söz konusudur denilebilir. Örneğin programı kullanarak aynı anda müşterilerinize bilgi ulaştırabilir ve program içerisinde bulunan teknik servis modülü üzerinden farklı bir işlemi takip edebilirsiniz. Bu örnekleri çoğaltmak elbette ki mümkündür. Ancak genel olarak müşteri ilişkileri yönetimi programını hem kendi fonksiyonel özelliklerini sunan, hem de ilave edilecek modüllerle komuta kontrol merkezine dönüştürülebilecek bir yapı olarak düşünebilirsiniz.

 

Crm Uygulamaları Zaman ve Personel Tasarrufu Sağlıyor

Bilindiği gibi bir firmanın değerli zamanını son derece verimli şekilde kullanması karlılık açısından büyük bir önem taşır. Bu amaçla geliştirilen crm uygulamaları gerek zaman gerekse personel maliyetini asgari seviyeye indirerek kuruluşa büyük avantaj sağlar. İzin verirseniz bu noktada önemli bir hatırlatma yapalım. Firmamıza bu özel ve çok fonksiyonlu programı talep edebilirsiniz. Kısa hatırlatmamızın ardından müşteri ilişkileri yönetimi nedir konumuza bu program içerisindeki diğer özellikleri aktararak devam edelim. Oldukça basit bir ara yüze sahip ve firmanın her personeli tarafından kolayca kullanılabilecek program içerisinde; pazarlama ve satış grafikleri, stok bilgileri, müşterilere gönderilen mesajlar ve müşteri geri dönüşleri gibi işleri kolaylaştıran pek çok uygulamayı bir arada bulmanız mümkündür. Evet, müşteri ilişkileri yönetimi nedir sorunuzun yanıtını vermeye çalıştığımız yazımızın faydalı olmasını temenni ediyoruz. Ayrıca program ile ilgili olarak sormak istediklerinizi firmamıza lütfen aktarınız. Sizleri çok daha kapsamlı şekilde bilgilendirmekten mutluluk duyarız.